Badania
Pracownia Analiz Społecznych i Rynkowych
Działania dla praktyki – oferta naukowo-badawcza dla jednostek zewnętrznych.
Pracownia Analiz Społecznych i Rynkowych to specjalistyczna placówka badawcza w zakresie swojej działalności realizująca projekty standardowe w ramach szerokiego spektrum problemowego jak i zlecenia niekonwencjonalne i nietypowe, zgodne z oczekiwaniami naszych klientów. PASiR jako niezależna instytucja o charakterze naukowo - badawczym specjalizuje się w szczególności w realizacji projektów o zasięgu lokalnym i regionalnym. Wykonujemy zarówno zlecenia o zawężonej problematyce badawczej jak i rozległe, złożone merytorycznie i metodologicznie badania dla jednostek publicznych i podmiotów komercyjnych. Instytucja realizuje zlecenia na typowe projekty badawcze, ale również specyficzne zamówienia klientów, podejmuje także projekty, które nie wzbudziły zainteresowania większych ośrodków badawczych, zarówno w skali mikro jak i makro.
Oprócz zleceń na kompleksowe projekty badawcze będące zamówieniem zleceniodawcy, PASiR realizuje na zamówienie klienta poszczególne etapy procesu badawczego:
- przeprowadzimy dla Państwa badania pilotażowe
- skonstruujemy kwestionariusz do ankiety, listę pytań będących podstawą wywiadu pogłębionego
- zoperacjonalizujemy kategorie obserwacji
- dokonamy wylosowania próby, analizy materiału statystycznego
- przygotujemy raport, diagnozę, utworzymy na Państwa potrzeby bazę danych.
Oferujemy także wszelką pomoc w zakresie eksperckich konsultacji merytorycznych jak organizacji i przeprowadzania szkoleń metodologicznych i ankieterskich.
Placówka dysponuje zespołem badawczym złożonym z analityków badaczy, ekspertów merytorycznych i metodologicznych, także liczną grupą ankieterów. Praca ankieterów poddawana cyklicznej, drobiazgowej kontroli zapewnia rzetelność oraz trafność analiz, także zgodność z wszelkimi wymogami metodologicznymi i standardami naukowymi. Przeprowadzony jest także monitoring wewnętrzny i cykliczna ewaluacja dokonań.
Pracownia Analiz Społecznych i Rynkowych dysponuje:
- szerokim i bogatym zapleczem zarówno technicznym, logistycznym jak i osobowym
- zespołem przeszkolonych i doświadczonych ankieterów
- stałą dyspozycyjnością ekspertów merytorycznych legitymujących się doświadczeniem w realizacji projektów badawczych o różnej skali zasięgu i poziomie złożoności
Wszelkie działania badawcze podejmowane w ramach PASiR zgodne są z międzynarodowymi normami i standardami badawczymi i etycznymi.
OBSZARY BADAWCZE:
- badania i sondaże opinii publicznej
- badania społeczno-polityczne
- badania i sondaże przedwyborcze
- lokalny i regionalny rynek pracy (specyfika lokalnych rynków branżowych)
- badania marketingowe i konsumenckie (produktu, dystrybucji, promocji, zaufanie do marki, badania segmentacyjne)
- kultura organizacyjna przedsiębiorstw
- badania medialne
- ewaluacja programów pomocowych
- Mystery Shopping
Badania i sondaże opinii publicznej:
- badanie i hierarchizacja wartości, oczekiwań, potrzeb, preferencji społecznych
- monitoring zaufania do instytucji publicznych, wizerunek osób publicznych
- reakcje na decyzje decydentów, reformy społeczno-polityczne, bieżące wydarzenia
Badania społeczno – polityczne: Badania dla instytucji publicznych i administracji rządowej:
- testowanie projektów regulacji prawnych
- badanie pracowników instytucji użyteczności publicznej
Badania dla władz samorządowych obejmujące :
- dokładne rozpoznanie i diagnozę problemów i oczekiwań mieszkańców
- informacje na temat funkcjonowania placówek i służb podległych urzędom miejskim:
(np. służby zdrowia, placówek oświatowych, ośrodków kultury, służb komunalnych etc.)
- badanie zadowolenia z funkcjonowania urzędów, zaufania do instytucji samorządowych
- lokalne sondaże polityczne
Badania i sondaże przedwyborcze:
- badanie preferencji wyborczych i partycypacji politycznej
- badanie zaufania do kandydata, wizerunku
- testowanie hasła wyborczego
- segmentacja wyborców i pozycjonowanie kandydata
Badania rynku pracy:
- badania w oparciu o kryterium sektorowe lub geograficzne
- tendencje na rynku pracy
- popyt i podaż na rynku pracy
- efektywność służb zatrudnienia
- profil absolwenta, pracownika, pracodawcy
Badania marketingowe i konsumenckie:
- badania satysfakcji, zaufania i rozpoznawania marki
- badania segmentacyjne rynku
- testowanie wprowadzanego produktu, koncepcji produktu
- testowanie opakowań i popytu na produkt
- testowanie reklamy
Kultura organizacyjna przedsiębiorstw:
- analiza personelu – satysfakcja pracowników
- wizerunek marki wśród pracowników
- style przywództwa i zarządzania
Badania medialne:
- badanie czytelnictwa
- preferencji muzycznych, programowych
- badania na zlecenie jako materiał do publikacji
Zrealizowane zostały między innymi:
Diagnoza systemu kultury w Bydgoszczy
Cyfrowe nierówności - formy i uwarunkowana
Pracownia Analiz Społecznych i Rynkowych Instytut Socjologii
Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy